Nuffnang Advt

Pages

Friday, March 13, 2009

Bukit Tinggi Pahang

Hari minggu dolu-dolu (cuti CNY 2009) gi lah ke Bukit Tinggi. Perjalanan amik masa tak berapa lama. Dalam sejam setengah dah sampai. Tolak dalam kul 2.30 sampai dalam kul 4.00pm. Saje bergerak lambat sebab mmg plan last minute dan nak stay sana jek. Untuk masuk di kawasan Bukit Tinggi, kena bayar. RM10 untuk orang dewasa dan separuh harga untuk budak-budak. Itu pun untuk yang atas 5 tahun kot...sbb untuk anak2, dia tak charge pun. So, RM20 untuk masuk ke kawasan tersebut.
Sampai dalam pukul 4.00pm, terus masuk town. takdelah plan nak g ke rabbit Farm and Japanese Garden sebab ingat nak tengok2 esok je. Dah petang sangat dah....Tengok2 semua bilik dah penuh dan dah dekat nak malam pun.Cuti umu cam tu mmg orang lain ambil kesempatan untuk berjalan-jalan dan melapangkan diri dari kesibukkan kerja. Hotel time ni pun mahal harganya. Untuk penginapan semalam je, hubby tanya RM400..Uikss...baik balik rumah ..Duit RM400 tu leh g tempat-tempat lain lagi..

Ni gambar menara jam waktu kitaorang mula2 sampai...Menara ni ada di dalam kawasan town tu.
Ni pulak di tepi kolam berhadapan dengan pintu masuk Colmar Tropicale tu. Udara agak dingin. Sian gak kat anak-anak aku tapi kira oklah sebab diaorang aktif...banyak keluarkan haba....jadi tak terasa sangat sejuk tu...asyik berlari-lari je kerjanya....

Yang kecik tu br 2 bulan, so memanjang dia tidur jek.. Sejuk2 lagi sedap nak tidur....

No comments:

Post a Comment